Home ইতিহাস অসমীয়াত অসমৰ পৰিচয় আৰু ইতিহাসৰ বিষয় আলোচনা

অসমীয়াত অসমৰ পৰিচয় আৰু ইতিহাসৰ বিষয় আলোচনা

অসমীয়াত অসমৰ পৰিচয় আৰু ইতিহাসৰ বিষয় আলোচনা
অসমীয়াত অসমৰ পৰিচয় আৰু ইতিহাসৰ বিষয় আলোচনা

(অসমৰ পৰিচয়) অসম হ’ল ভাৰতৰ উত্তৰ-পূব কোণত অৱস্থিত ভাৰতৰ এখন অংগ ৰাজ্য। ইয়াৰ উত্তৰ, পূব আৰু দক্ষিণ দিশত পৰ্বতমালাই আগুৰি আছে। ভৌগালিক অৱস্থান অনুসৰি ই  ১৪ ডিগ্ৰীৰ পৰা ২৮ ডিগ্ৰী উত্তৰ অক্ষৰেখা আৰু প্ৰায় ৯০ ডিগ্ৰীৰ পৰা ৯৭ ডিগ্ৰী পূব দ্ৰাঘিমাত অৱস্থিত।

ভৌগালিকভাৱে নিৰূপণ কৰিব পৰাকৈ অসমৰ কোনো প্ৰাকৃতিক সীমা নাই। বৰ্তমান অসমৰ যি চাৰিসীমা সি ৰাজনৈতিকভাৱেহে নিৰ্ণয় কৰা হৈছে। ৰাজ্যখনৰ উত্তৰ-পশ্চিম দিশৰ এক অতি ঠেক ভূ-খণ্ডৰ জৰিয়তেহে অসম ভৌগালিকভাৱে উত্তৰ বংগ তথা দেশৰ আন অংশৰ সৈতে সংলগ্ন।

বৰ্তমান অসমৰ উত্তৰে অৰুণাচল প্ৰদেশ আৰু ভূটান; পূবে আৰুণাচল প্ৰদেশ, নাগালেণ্ড আৰু মণিপুৰ; দক্ষিণে মিজোৰাম আৰু ত্ৰিপুৰা; পশ্চিমে মেঘালয়, বাংলাদেশ আৰু পশ্চিম বংগ।

আপুনি কি জানে যে অসমক ভাৰতৰ পূৱৰ মণিমুক্তা বুলি কোৱা হয়? সত্যি কথা হ’ল, অসম হৈছে এক অতি অনন্য ৰাজ্য, য’ত প্ৰকৃতিৰ সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ সৃষ্টিৰে পৰিপূৰ্ণ আৰু চহকী সংস্কৃতিৰে ভৰপূৰ। এই ৰাজ্যৰ সুৰম্য পৰিসৰ, ঐতিহাসিক পৰম্পৰা, সংস্কৃতি, আৰু গৌৰৱময় ইতিহাসে অসমৰ এক অনন্য পৰিচয় গঢ়ি তুলিছে। আহক, আমি এই সম্পূৰ্ণ গৌৰৱময় ৰাজ্যখনৰ ভ্ৰমণ কৰক আৰু অসমক অলপ বেছি জানি লওঁ।

অসমৰ সংস্কৃতি আৰু পৰম্পৰা

অসমৰ সংস্কৃতি হৈছে এক সমন্বয়, য’ত বিভিন্ন জাতি, ধৰ্ম, আৰু পৰম্পৰাৰ মিশ্ৰণ ঘটিছে। অসমৰ সংস্কৃতিৰ মুলভূমি হৈছে ভগৱান বিষ্ণুৰ উপাসনা আৰু ভক্তি আন্দোলন। মহান ভকত শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱৰ প্রচাৰিত নৱ-বৈষ্ণৱ আন্দোলনে অসমত এক গভীৰ ধৰ্মীয় আৰু সামাজিক পৰিৱৰ্তন আনিবলৈ সক্ষম হৈছিল।

বিহু উৎসৱ হৈছে অসমীয়াৰ সৰ্বাধিক জনপ্ৰিয় উৎসৱ। এই উৎসৱ ত্ৰৈমাহিক ৰূপত পালন কৰা হয় – ৰঙালী বিহু, মাঘ বিহু, আৰু কাতি বিহু। বিহু নৃত্য, বিহু গীত, আৰু ঢোল, পেপা, গগনা আদি বাদ্যযন্ত্ৰই এই উৎসৱৰ মজিয়াত বিশেষত্ব প্ৰদান কৰে।

অসমৰ হস্তশিল্প, বিশেষকৈ পাট মেখেলা-চাদৰ, গামোচা, আৰু ঢোলাৰ চন্দৰ পাত এটি প্ৰাচীন পৰম্পৰা আৰু সাংস্কৃতিক ঐতিহ্যৰ অংশ। অসমীয়া সংস্কৃতিৰ অন্তর্গত কাহিনী, লোকগীত, আৰু ফোকল’ৰবোৰো অসমীয়া সমাজৰ সংস্কৃতিত এক গুৰুত্বপূৰ্ণ অৱদান দিছে।

অসমৰ ইতিহাসৰ এক ধাৰা

অসমৰ ইতিহাস বহুতো ৰজা, সামন্ত প্রভু, আৰু সাহসী সেনাৰ কাহিনীবোৰে সুমধুৰ হৈ আছে। আহোম বংশই প্ৰায় ৬০০ বছৰকাল অসমত ৰাজত্ব কৰিছে। এই বংশৰ প্ৰতিষ্ঠাতা আছিল চুকাফা, যি ১২২৮ চনত অসমলৈ আহিছিল।

আহোমসকলৰ শাসনত, অসমত এক সমৃদ্ধিশালী সমাজ গঢ়ি উঠিছিল। আহোমসকলৰ শাসনৰ অন্তৰ্ভুক্ত আছিল বিভিন্ন সামন্ত বংশৰ সহযোগিতা, যিবোৰে ৰাজ্যৰ উন্নতি আৰু শৃংখলাৰক্ষাৰ বাবে কাম কৰিছিল।

অসমৰ ইতিহাসত বিভিন্ন স্বাধীনতা সংগ্ৰাম আৰু সামাজিক আন্দোলনৰ কাহিনীও বিশেষভাৱে উল্লেখযোগ্য। অসমীয়াই ভাৰতৰ স্বাধীনতা সংগ্ৰামত উল্লেখযোগ্য ভূমিকা গ্ৰহণ কৰিছিল।

অসমৰ প্ৰাকৃতিক সম্পদ

অসমৰ প্ৰাকৃতিক সৌন্দৰ্য্য আৰু সম্পদ হৈছে এই ৰাজ্যৰ অন্যতম গৌৰৱ। ৰাজ্যখনৰ মাজেদি বৈ যোৱা ব্ৰহ্মপুত্ৰ নদী, সেউজীয়া বনাঞ্চল, আৰু পৰ্বতসমূহে অসমক এক নৈসৰ্গিক সৌন্দৰ্য্যৰ কঢ়িয়াই অনা ভূ-স্বৰ্গ হিচাপে গঢ়ি তুলিছে। অসমত বিশ্বৰ দুষ্প্ৰাপ্য একশৃঙ্গ গঁড়, অসমীয়াৰ গৰিমাৰ প্ৰতিৰূপ হিচাপে খ্যাত।

তদুপৰি, অসমত তেল, চাহ, গছৰ ধুনীয়া কাঠ আদি প্ৰাকৃতিক সম্পদৰ গুৰুত্ব আছে। অসমত উৎপাদিত চাহ সৰ্বভাৰতীয় চাহ উৎপাদনৰ এক বৃহৎ অংশ বঢ়াই তোলে। তদুপৰি, অসমীয়া চাহৰ সুনাম বিশ্বজুৰি ছটিয়াই পৰিছে।

FAQs (প্ৰায় সোধা প্ৰশ্নসমূহ)

1. অসম কেনেকৈ ভাৰতৰ অংশ হৈ পৰিছিল?

অসম ভাৰতৰ পূৰ্বাঞ্চলৰ এটি ৰাজ্য। ১৯৪৭ চনত ভাৰতৰ স্বাধীনতাৰ পাছত অসমক ভাৰতৰ অংশ ৰূপে অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হয়।

2. অসমৰ লোকসকলৰ মূল পেশা কি?

অসমত কৃষি মূল পেশা হিচাপে চিহ্নিত। ধান, চাহ, আৰু বিভিন্ন শস্যৰ উৎপাদন হৈছে অসমীয়াৰ মূল জীৱনজীৱিকা।

3. বিহু উৎসৱ কি?

বিহু হৈছে অসমৰ এক জনপ্ৰিয় উৎসৱ, যিটো বছৰত তিনিবাৰ পালন কৰা হয় – ৰঙালী বিহু, কাতি বিহু, আৰু মাঘ বিহু। ই এক আৰম্ভ আৰু পৰিসমাপ্তিৰ উৎসৱ, য’ত ধানৰ উৎপাদনক উদযাপন কৰা হয়।

4. অসমত কি কি প্ৰাকৃতিক সম্পদ পোৱা যায়?

অসমত তেল, চাহ, বনাঞ্চল, আৰু গছৰ ধুনীয়া কাঠ প্ৰধান প্ৰাকৃতিক সম্পদৰ ভিতৰত পৰে। তদুপৰি, অসমৰ বন্যপ্ৰাণী, বিশেষকৈ একশৃঙ্গ গঁড়ো চিৰ চিনাকি।

You May Like:

উপসংহাৰ

অসমৰ পৰিচয় হৈছে এক অপৰিসীম গৌৰৱৰ প্ৰতীক। ইয়াৰ প্ৰাকৃতিক সম্পদ, সংস্কৃতি, আৰু ইতিহাসে অসমক এক অনন্য স্থান প্ৰদান কৰিছে। অসমীয়া সমাজৰ বৈচিত্র্য, সৌন্দৰ্য্য, আৰু একতাৰ কাহিনীবোৰ আজিও গৰ্বিত কৰি ৰখাৰ এটি কারণ। অসমত যিকোনো ক্ষেত্ৰত জানিবলৈ আৰু বুজিবলৈ যাওঁতে, আমি সদায় নতুন কিবা না কিবা শিকাৰ বাবে সাজু থাকিব লাগিব। অসমীয়া সংস্কৃতিৰ প্ৰতি আপোনাৰ আগ্ৰহ আৰু সন্মান সদায় বাঢ়ি থাকক।

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here