Home Gk অসমীয়া সাঁথৰ আৰু উত্তৰ Assamese Sathar ২০২৪

[Latest ১০০+] অসমীয়া সাঁথৰ আৰু উত্তৰ Assamese Sathar ২০২৪

0

“অসমীয়া সাঁথৰ আৰু উত্তৰ” অসমীয়া সাহিত্যৰ এটি অপূৰ্ব গঠন হৈছে সাঁথৰ বা প্ৰবাদবাক্য। এই সাঁথৰবোৰ সাধাৰণতে মানুহৰ দৈনন্দিন জীৱন, অভিজ্ঞতা আৰু পৰিস্থিতিৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি গঢ় লৈ উঠা। ই এটা ভাষা আৰু সংস্কৃতিৰ সম্পদ, যাৰ মাজেৰে সমাজৰ বিভিন্ন দিশ, বুদ্ধি, আৰু চিন্তা-ভাবনা প্ৰকাশ পায়।

[Latest ১০০+] অসমীয়া সাঁথৰ আৰু উত্তৰ Assamese Sathar

[Latest ১০০+] অসমীয়া সাঁথৰ আৰু উত্তৰ Assamese Sathar

সাঁথৰবোৰৰ মাজেৰে পুৰণি দিনৰ অভিজ্ঞতা, পৰামৰ্শ আৰু জীৱনৰ মৌলিক পাঠৰ সৈতে আজিও আমি জড়িত হৈ আছো। এই লেখত আমি কিছু বিশেষ সাঁথৰ আৰু সেইবোৰৰ অৰ্থ বা উত্তৰ বিষয় আলোচনা কৰিম।

সাঁথৰ কি আৰু ইয়াৰ প্ৰয়োজনীয়তা

সাঁথৰ শব্দটো শুনিলেই আমাৰ মনলৈ এজন বয়োজ্যেষ্ঠ মানুহৰ মুখৰ পৰা ওলোৱা বুদ্ধিদীপ্ত কথা আৰু পৰামৰ্শৰ কথা আহে। সাঁথৰবোৰ কেবল কথাৰে কথাই নহয়, ই এটা বুজাৰ, সোঁৱৰাৰ আৰু পালন কৰাৰ শিক্ষাও। বহু সময়ত, সাঁথৰবোৰে কম শব্দত বহলকৈ বুজাই দিয়ে।

উদাহৰণস্বৰূপে, “বেলি উঠা মানেই টকা উঠা” – এই সাঁথৰে আমাৰ দিনটোক সময়মতে আৰম্ভ কৰাৰ গুৰুত্ব বুজাই। ইয়াৰ লগতে, সাঁথৰবোৰে সমাজৰ চিৰসত্যবোৰ জনাই দিয়ে, যাৰ ফলত আমি দৈনন্দিন জীৱনত বেছি আত্মবিশ্বাসেৰে আগবাঢ়িবলৈ সক্ষম হ’ও।

কিছুমান প্ৰচলিত অসমীয়া সাঁথৰ আৰু উত্তৰ

১. “চাৰিদিনীয়া জীৱন, ঘাটে পাওঁতে সেউজী।”

  • উত্তৰ: জীৱন খুবেই সৰু, সময় নোহোৱা হোৱাৰ আগতে মজা উপভোগ কৰা উচিত।

২. “যি দিনে কুকুৰৰ খপত পৰে, সি দিনে মাউ মাউ কৰে।”

  • উত্তৰ: বিপদত পৰিলে সকলো কাম বিপৰীত হয়।

৩. “ৰাইজৰ ৰাইজ কেলেংকাৰীৰ বিষয়ে ক’লে, ৰাইজ মাতে।”

  • উত্তৰ: জনসাধাৰণৰ অভিযোগ জনসাধাৰণৰেই শুনিব লাগে।

৪. “হাতত মাটি পকালে পকা নাহে।”

  • উত্তৰ: পৰিশ্ৰম কৰিলে ফল পাবলৈ সময় লাগে।

৫. “নিলামৰ বেপাৰীকে ধৰে মাচুল।”

  • উত্তৰ: যিজনে দোষ কৰে, সেইজনে সাজ পাই।

৬. “খৰগোশে দৌৰে, খৰগোশৰ দৌৰ।”

  • উত্তৰ: যি কাম কৰিবলৈ চেষ্টা কৰা হৈছে, সেই কামতেই সফলতা পাবলৈ চেষ্টা কৰা উচিত।

৭. “নাই গাৱঁৰ গাভৰু, ওঁঠৰ দাঁত তুলি হাঁহে।”

  • উত্তৰ: নিজৰ সুন্দৰতা দেখি নিজেই হাঁহে।

৮. “মোক ভৰা খোৱাই মোৰ নাচোন।”

  • উত্তৰ: পুৰণি অভ্যাস বা কৰ্ম অভ্যাসৰে কাম কৰিলে সুখী হোৱা যায়।

৯. “ৰ’দত হাল বাই তাপ নাই, ভোকত খাই চুৰা নাই।”

  • উত্তৰ: ইমান পৰিশ্ৰম কৰাৰ পিছতো কোনো ফল নাই।

১০. “চিঙি চিঙি পতা বুটৰ শাক।”

  • উত্তৰ: যি বস্তু অলপ, তাকেই সযত্নে ব্যৱহাৰ কৰা উচিত।

১১. “মঙহৰ হাঁড়িত খুৱাই দিছে মুৰঘুণা।”

  • উত্তৰ: হৰিলুটৰ মেলত অংশগ্ৰহণ কৰা।

১২. “আন্ধাৰ ৰাতি জোনাকৰ পোহৰ।”

  • উত্তৰ: কঠিন সময়ত অলপ সহায়ক উপায়।

১৩. “বয়সৰ গোসাঁই বেলিৰ ৰজা।”

  • উত্তৰ: বয়সৰ আগত কোনো শক্তি নাই।

১৪. “গছৰ ডাল লৰালৰিকৈ পৰে।”

  • উত্তৰ: যি শক্তিশালী সেই আগুৱাই যায়।

১৫. “গোঁসাইৰ গাৱঁত এৰি দিছিল, ল’ৰাৰ থলত বাচিল।”

  • উত্তৰ: সঁচা জিনিসে কোনোদিনো লুকাই থাকিব নোৱাৰে।

১৬. “বাঁহৰ ৰস সুমৰি খালেও নিমাখা।”

  • উত্তৰ: খাটনিৰ ফল মিঠা।

১৭. “গছৰ পাত হ’লেও ঠেক খালে, চেণ্ডা মাটিত পৰি ঠেক খায়।”

  • উত্তৰ: দোষে গুণে অৱস্থানেই সকলো নিৰ্ণয় কৰে।

১৮. “ব’লে পানীত পৰিলে পৰাণ যায়, পানীৰে পানী পাৰ কৰে।”

  • উত্তৰ: বিপদৰ সময়ত সেই বিপদৰ মাজতে নিষ্কাশনৰ উপায় থাকে।

১৯. “যাৰ টকা নাই, তাৰে দুখ নাই।”

  • উত্তৰ: ধন নাই বুলি দুখিত হোৱা উচিত নহয়।

২০. “লৰালৰি কৰিও পঠাৰ।”

  • উত্তৰ: বেয়া কাম কৰিলে ফল বেয়াই হ’ব।

২১. “ঘৰৰ পৰা বাঘ আৰু বজাৰৰ পৰা চেপেটা।”

  • উত্তৰ: ঘৰতে যি বিপদ থাকে, সেইটো বাহিৰৰ বিপদতকৈ বেছি।

২২. “মাছৰ সৰু চৰাইখিনিও খায়।”

  • উত্তৰ: সৰু বস্তুৱেও তেওঁলোকৰ প্ৰয়োজনত ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰে।

২৩. “হাতীৰ গোটা দিয়া, তাতেই ভাগৰ পৰা।”

  • উত্তৰ: কষ্ট দিলে ফল পোৱা যায়।

২৪. “মহা ফুৰ্তি ল’লে মেলাত দ’লে।”

  • উত্তৰ: যিজনকৈ ধূৰ্ত, তেওঁ এদিন ধৰা পৰিবই।

২৫. “বনে বাঁহে মলয়া শংকৰ।”

  • উত্তৰ: নিজৰ কৰ্মই নিজৰ অৱস্থা নিৰ্ণয় কৰে।

২৬. “গৰুছৰণত মাটি খাই সেয়া খালী থাকে।”

  • উত্তৰ: অভ্যাসৰ ওপৰত ফলৰ নিৰ্ভৰশীলতা।

২৭. “গছৰ মূলে পানী খোৱালে, ওখ হ’লেও পানী খোৱা নহয়।”

  • উত্তৰ: যি ঠাইত জীৱন আৰম্ভ হৈছে, সেই ঠাইৰ সৈতে সকলোতকৈ বেছি সম্পৰ্ক থকা উচিত।

২৮. “নাই পুখুৰীত মাছ মৰা নাৰাচিলে।”

  • উত্তৰ: যি বস্তু নাই তাক বিচাৰি সময় নষ্ট কৰা উচিত নহয়।

২৯. “আৰামত পুৰি মৰিলেও ঠেঙত খঙ থাকে।”

  • উত্তৰ: ইমান পৰিশ্ৰমৰ পাছত হে সুখ পোৱা যায়।

৩০. “গছৰ পাত হ’লেও ঠেক খালে, চেণ্ডা মাটিত পৰি ঠেক খায়।”

  • উত্তৰ: দোষে গুণে অৱস্থানেই সকলো নিৰ্ণয় কৰে।

৩১. “আৰু দিওঁ আৰু লওঁ, চন্দ্ৰ নুফুটাও।”

  • উত্তৰ: অতিপ্ৰয়োজনী কামৰ বাবে উপায় খুজি সমাধান কৰিব লাগে।

৩২. “ঘৰৰ কুকুৰৰ লগত ঘৰেই বাচ।”

  • উত্তৰ: পৰিচিতৰ লগত থাকিলেই সুখী হোৱা যায়।

৩৩. “লৰালৰি কৰিও পঠাৰ।”

  • উত্তৰ: যি কাম বেয়া কৰি কৰা হৈছে, তাৰ ফল বেয়াই হব।

৩৪. “ঘৰৰ পৰা বাঘ আৰু বজাৰৰ পৰা চেপেটা।”

  • উত্তৰ: ঘৰতে থকা বিপদই বাহিৰৰ বিপদতকৈ ডাঙৰ।

৩৫. “মাছৰ সৰু চৰাইখিনিও খায়।”

  • উত্তৰ: সৰু বস্তুও তেওঁলোকৰ প্ৰয়োজনত ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰে।

৩৬. “হাতীৰ গোটা দিয়া, তাতেই ভাগৰ পৰা।”

  • উত্তৰ: কষ্ট দিলে ফল পোৱা যায়।

৩৭. “মহা ফুৰ্তি ল’লে মেলাত দ’লে।”

  • উত্তৰ: যিজনকৈ ধূৰ্ত, তেওঁ এদিন ধৰা পৰিবই।

৩৮. “বনে বাঁহে মলয়া শংকৰ।”

  • উত্তৰ: নিজৰ কৰ্মই নিজৰ অৱস্থা নিৰ্ণয় কৰে।

৩৯. “গৰুছৰণত মাটি খাই সেয়া খালী থাকে।”

  • উত্তৰ: অভ্যাসৰ ওপৰত ফলৰ নিৰ্ভৰশীলতা।

৪০. “গছৰ মূলে পানী খোৱালে, ওখ হ’লেও পানী খোৱা নহয়।”

  • উত্তৰ: যি ঠাইত জীৱন আৰম্ভ হৈছে, সেই ঠাইৰ সৈতে সকলোতকৈ বেছি সম্পৰ্ক থাকা উচিত।

৪১. “নাই পুখুৰীত মাছ মৰা নাৰাচিলে।”

  • উত্তৰ: যি বস্তু নাই তাক বিচাৰি সময় নষ্ট কৰা উচিত নহয়।

৪২. “আৰামত পুৰি মৰিলেও ঠেঙত খঙ থাকে।”

  • উত্তৰ: ইমান পৰিশ্ৰমৰ পাছত হে সুখ পোৱা যায়।

৪৩. “গছৰ পাত হ’লেও ঠেক খালে, চেণ্ডা মাটিত পৰি ঠেক খায়।”

  • উত্তৰ: দোষে গুণে অৱস্থানেই সকলো নিৰ্ণয় কৰে।

৪৪. “আৰু দিওঁ আৰু লওঁ, চন্দ্ৰ নুফুটাও।”

  • উত্তৰ: অতিপ্ৰয়োজনী কামৰ বাবে উপায় খুজি সমাধান কৰিব লাগে।

৪৫. “ঘৰৰ কুকুৰৰ লগত ঘৰেই বাচ।”

  • উত্তৰ: পৰিচিতৰ লগত থাকিলেই সুখী হোৱা যায়।

৪৬. “বাপৰ ঘৰত গ’লেও বচা।”

  • উত্তৰ: নিজৰ স্থান, পৰিচয় সঁচা গমেৰে ৰাখিবলৈ চেষ্টা কৰা উচিত।

৪৭. “ঘৰৰ পৰা বাঘ আৰু বজাৰৰ পৰা চেপেটা।”

সাঁথৰৰ প্ৰয়োজনীয়তা সমাজত

সাঁথৰবোৰৰ প্ৰয়োজনীয়তা অশেষ। ইয়াৰ মাজেৰে আমি সমাজৰ বুদ্ধিমত্তা, ধৈৰ্য আৰু অভিজ্ঞতা চমুকৈ লাভ কৰো। উদাহৰণস্বৰূপে, “সঁচা কথাই ডাঙৰ লাঠি” সাঁথৰে মানুহক সদা সত্যৰ ওপৰত ভৰসা ৰাখিবলৈ পৰামৰ্শ দিয়ে। সাঁথৰবোৰে সামাজিক নীতি-নিয়ম, মানৱতাৰ নিয়ম বুজাই দিয়ে আৰু আমি কিদৰে দৈনন্দিন জীৱনত সঠিক পথত আগবাঢ়িব পাৰো সেয়া বুজাই দিয়ে। ইয়াৰ লগতে, সাঁথৰবোৰে মানুহৰ মাজত একতা, সহমৰ্মিতা আৰু সৎপথত চলাৰ মানসিকতা গঢ় দিছে।

FAQs (প্ৰায় সোধা প্ৰশ্ন)

1. অসমীয়া সাঁথৰবোৰৰ বাচলতা কিয় আছে?
অসমীয়া সাঁথৰবোৰে মানুহক জীৱনৰ বিভিন্ন পৰ্যায়ত সহায় কৰে। ইমান সৰু কথাৰে ই বহু বেছি অৰ্থ প্ৰকাশ কৰে।

2. সাঁথৰবোৰ ক’ৰ পৰা আহিছে?
সাঁথৰবোৰ মূলত মানুহৰ দৈনন্দিন জীৱনৰ অভিজ্ঞতা আৰু পৰিস্থিতিৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি গঢ় লৈ উঠা। বয়োজ্যেষ্ঠৰ পৰামৰ্শ আৰু অভিজ্ঞতাৰ সমাহাৰে ইয়াৰ সৃষ্টি।

3. সাঁথৰ কি মাত্ৰ কথাই কথা?
সাঁথৰ মাত্ৰ কথাই কথা নহয়, ই এক শিক্ষামূলক পৰামৰ্শ। যি কথাবোৰ সাঁথৰৰ আকাৰত পোৱা যায়, সেয়া আমাক জীৱনত সহায় কৰে।

4. কিয় অসমীয়া সাঁথৰসমূহ এতিয়াও প্ৰাসঙ্গিক?
অসমীয়া সাঁথৰসমূহৰ মাজত পুৰণি চিন্তা-ভাবনা আৰু অভিজ্ঞতা অমলিনভাৱে প্ৰকাশ পায়, যি আজিও সমাজত প্ৰাসঙ্গিক।

You May Like:

উপসংহাৰ

অসমীয়া সাঁথৰ আৰু উত্তৰবোৰ আমাৰ সমাজৰ এক অমূল্য সম্পদ। এইবোৰৰ মাজেৰে আমি সমাজৰ বুদ্ধিমত্তা, অভিজ্ঞতা আৰু চিন্তা-ভাবনা শিকাৰ এক অপূৰ্ব মাধ্যম লাভ কৰোঁ। সাঁথৰবোৰ মাত্ৰ কথাই কথা নহয়, ই এক শিক্ষামূলক পৰামৰ্শ, যি আমাক জীৱনৰ বিভিন্ন পৰ্যায়ত সহায় কৰে। আজিও এইবোৰ প্ৰাসঙ্গিক আৰু আমি ইয়াক সযত্নে সংৰক্ষণ কৰিব লাগিব।

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here